Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Angrerett, Bytte og Retur

Retningslinjer for angrerett og retur.

Du har 14 dagers angrerett på alle varer (inkludert salgsvarer) utenom undertøy, bikini/badetøy, kosmetikk, øredobber og andre hygieneprodukter. En retur forutsetter at varen er i sin fulle stand og helt ubrukt. Alle originale merker og prislapper skal henge på varene. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller tilskitnet på en annen måte vil anses som brukt. Eventuelle feilvarer kan vurderes som reklamasjon.

Hvis du har kjøpt sko, skal skoene returneres med original innpakning og emballasje. Vi ber deg om å ikke bruke skoenes originale eske som forsendelsesemballasje eller klistre returetiketter og annet på esken. Du er ansvarlig for å pakke inn varen på en forsvarlig måte.

En retur forutsetter at varen er ubrukt og er i samme forfatning som da du mottok den. Vi sender aldri fra oss en vare uten merkelapp, så alle merkelapper må henge på varen for at returen skal bli godkjent. Vedlagt din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken.

Hvordan du irriterer deg:

  • Skriv ut og fyll ut angreskjemaet og legg det inni pakken du ønsker å returnere. Pakken skal være pakke med forsvarlig emballasje.
  • Klistre på returetiketten som var med i pakken din. Lever pakken på ditt nærmeste PostNord utleveringssted (NB! Ikke Posten Norge).

Om du angrer på ditt kjøpt, fyll ut angreskjemaet. Angrerettskjema finner du her: Angrerettskjema.

Hvordan kommer du tilbake:

  • Fyll ut returskjemaet som du fikk tilsendt sammen med ordrebekreftelsen og legger den inni pakken du ønsker å returnere. Pakken skal være pakke med forsvarlig emballasje.
  • Klistre på returetiketten som var med i pakken din. Lever pakken på ditt nærmeste PostNord utleveringssted (NB! Ikke Posten Norge).

 Om du vil returnere produkter(r), fyll ut returskjemaet. Ved lagt i din bestilling. Om du trenger nytt finner du returskjemaet her: Returskjema.



Hva koster det for å gjøre en retur?

Hos oss koster det 99kr for å returnere av bestillingen din, ved bruk av vedlagt returetikett med PostNord. Kostnaden vil bli trukket fra det totale beløpet på din bestilling, når pengene returneres.

 

Bytte av størrelse eller produkt.

Vi utfører dessverre ikke bytte ved retur. Om du har lyst til å bytte størrelse eller bytte til et annet produkt, må du returnere din tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og få pengene tilbake. Deretter må du legge inn en ny bestilling i nettbutikken på varen du ønsker.

 

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke. Utenom hygieneprodukter som undertøy, bikini/badetøy, kosmetikk, øredobber og andre hygieneprodukter.

 

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post når vi har behandlet tilbake din . Behandlingstiden for returer er 1-2 uker. Så fort vi har behandlet din retur får du en oppdatering fra Klarna/Nets. Om du har valgt faktura som betalingsmåte, kan du logge deg inn på klarna.no, i Klarna-appen eller myafterpay.com (Nets) for å utsette forfallsdatoen på din retur slik at du ikke får purregebyr i mellomtiden.


Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du vil motta en bekreftelse fra oss om at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Når vi har mottatt pakken i retur, og godkjent den, vil beløpet for varen(e) bli refundert via Klarna eller Nets til din konto innen 2-10 virkedager ved kortbetaling. Refusjonstiden kan variere ut ifra hvilken bank eller kortsteder du har. Du vil motta en bekreftelse fra oss om at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert.

Reklamasjon.

Hvis det er en feil eller en mangel ved varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du kan fremlegge ordrenummer og/eller kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Oppdager du at varen har en defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Vi tar reklamen videre med leverandør.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon/klage eller har spørsmål om reklamasjoner kan du kontakte post@mapt.no. Vi dekker returkostnadene ved reklamer. Tilbakebetaling skjer gjennom Klarna/Nets med en gang din retur er mottatt og behandlet.


Om du har noen flere spørsmål kontakt:

Epost: post@mapt.no

Telefon: 480 18 435

Eller kom inn i våre butikker.

 

 

Takk for at du handlet hos MAPT